Goede interactie stimuleert de taal- en denkontwikkeling. Vaak stellen we ons de vraag hoe we kinderen kunnen stimuleren tot gesprekken, maar ook hoe we kinderen kunnen uitdagen tot gesprekken.
Wat zijn uitdagende gesprekken voor kinderen? Welke vragen moet ik als leerkracht of pedagogisch medewerker stellen en hoe sluit ik aan bij het denken van de kinderen.
Jonge kinderen hebben veel plezier in spel. De denkgesprekken kunnen bij uitstek gekoppeld worden aan het spel van de kinderen en het opbouwen van betekenisvolle spelverhalen. Daarnaast zijn er tal van interessante onderwerpen die zich spontaan voordoen of onderwerpen die aangeboden worden en interessant voor jonge kinderen zijn.
In de scholing:
Doelgroep
Leerkrachten groep 1-2
Pedagogisch medewerkers die met peuters werken (Aanvangsniveau is minimaal spw3.)
Omvang
Certificering
Je ontvangt een certificaat, uitgegeven door Kracht educatief, als je voldoet aan de certificeringseisen. Voldoe je niet volledig aan deze eisen, dan ontvang je een bewijs van deelname.
Kosten
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Els van der Voort